Yavaş Salınım

Bu şekilde oturmayı seviyorum. Biçimsiz. Rahatsız bir bakıma. Sandalyede kaykılmaktan neredeyse sırtımın üstünde oturuyorum, ayaklarımın biri kesinlikle masada; sonradan oluşabilecek hijyen problemlerini tetikliyorum serçe parmağımla. Diğer ayağım, biraz düşünmem lazım, tam olarak göremiyorum. Her neyse, mutlu bir yerde olduğunu varsayıyorum, hiçbir şey yapmak zorunda olmadan, bir kerecik olsun beni taşımadan kıçının üstünde benim gibi oturuyor olsa gerek. Ayaklarım için kıç bölgesinin topuk olduğunu tahmin ediyorum.
Herhangi bir yere yetişmem gerekmiyor, gelecekle ilgili kaygılarım ranzadan aşağı attığım – aslında atmak değildi amacım – kitabımın arasında kaldı. Yamyassı peygamber böcekleri gibi. Herkesin peygamberi, herkesin abuk sabuk rüyaları, herkesin yavaş salınımlı tabletleri. Kendine.
Pencere hafif aralık, sesler oluk oluk içeri akıyor. Tuvaletlerinizin tam köşesinden yukarı ya da aşağı – nereden baktığınıza göre değişir – uzanan borularından birisinin, tam olarak hangisi olduğunu söyleyeyim: tam tavana erişen, tek kollu bir Y hareketi yapan bir borunun dibinin delik olduğunu ve oluk oluk pislik aktığını düşünün. İşte tam olarak öyle. Yavaş salınımlı ama yine de biraz kırıtıyor.
Hiçbir şey düşünmüyorum. Düşünemiyorum, istemiyorum da. Yo hayır yalan söyledim. Kafamda pop-up reklamlar gibi açılan word dosyasının içini dolduruyorum. Dol- du-ru-yo-rum. Ne kadar dolu dolu bir kelime. Duvarımda asılı Audrey Hepburn, yerin altında sırt üstü yatan Hepburn, gözlerini dikmiş bana bakıyor. Ben de ona bakıyorum, yo hayır anlamlı değil. Boş gözlerle.
Bir amacım yok sadece gitmek istiyorum. Bunu bir amaç olarak saymayın. Gittiğim yerden yine gitmek isteyeceğim ve yavaş salınımlı tabletler asla peşimi bırakmayacaklar. Tabletlere kazınan aşk şiirleri gibi; la la lala diye başlıyor hepsi. Kimse ne demek olduğunu bilmiyor. Ama ben biliyorum. Ama unuttum.
Şimdi müsaadenizle; 7 yıl önce doğan bir kız çocuğunun penceremin altında olma, nefesini ciğerlerine çekip oyuncağına üfleme, üflediği oyuncağından çıkan baloncuklardan ki sayısı tahminen 2 üzeri n ile hesaplanır, herhangi bir tanesinin 1 bölü 2 üzeri n, uçarak 1bölü 2 üzeri n çarpı g t kare,  penceremden içeri parantez içinde 1bölü 2 üzeri n çarpı g t kare üzeri 1 bölü L girmesinin ihtimalini hesaplayacağım. Neredeydi benim Z tablom.

0 personal jesus: